du

Jag försöker blicka bort någon annanstans,
Men vart jag än blickar ser jag din glans.
Jag försöker att inte lyssna på dina ord.
Men utan de snurrar inte min jord.

För allt du gör är att resa mig upp,
Bara för att släppa mig vid nästa gupp.
Du får mig att blunda och börja drömma,
Bara för att i nästa sekund be mig glömma.

Med bara din beröring helar du mina brinnande sår.
Men du frågar aldrig hur jag fått de eller hur jag mår.
Du torkar tårarna som börjar rinna nedför min kind.
Men när jag blickar in i dina ögon är du plötsligt blind.

Bara du kan få mina stjärnor att glöda,
Samtidigt som du får mitt hjärta att blöda.
Bara du kan få mig att vakna med ett leende,
Och sedan somna gråtande i följd av ditt beteende.

Jag försöker bryta mig fri från ditt våld,
Men sanningen är den att jag är helt såld.
För jag är fast i ditt nät av kärlek och hat.
Jag krigar för mitt hjärta men är ingen soldat.

För vad jag än gör, vad som än händer,
Är det hit till din famn jag återvänder.
Tårarna jag fäller får du att försvinna,
Fastän det var du som fick de att rinna.

/Jramos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0