Gammal text om gammal kärlek

Varför ska jag vara så otroligt kär.
Kan inte ens vara i samma rum som du är.
Vill bara hålla om dig natten lång.
Spela vår kärleksfulla sång.

Vill kunna kalla dig för min.
Vill vara just din din din.
Du kan luta dig mot mig när stormen yr.
Och ligga vid min sida när morgonen gryr.

Vill att du ska hålla om mig hårt.
Att du aldrig ska släppa även fast det är svårt.
Att du ska vara som en spegel och besvara mina känslor.
Vill spendera massa tid med dig där du bor.

Vill älska med dig under stjärnhimmlen.
Vill att du inte bara ska vara min vän.
Om jag skulle få ändra allt.
Skulle jag få värma dig när det är kallt.

Jag vet att det går över, men jag vill inte de.
Vill vänta ett tag till och bara se.
På att det är helt säkert att vi bara ska va vänner.
Att du aldrig kommer besvara vad jag känner.

Jag försöker glömma.
Och mina känslor gömma.
Det är väl bara att ge upp.
Kommer aldrig lyckas med min välplanerade kupp.

Så nu har jag börjat tagit bort dig bit för bit.
Känns ändå ganska okej fast det ändå är skit.
Du vet vad du betyder för mig.
Men jag kommer väl ändå aldrig bli din tjej..

Emilia Blomqvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0