Ilskan inuti

Tårar faller ner på mig gitarr.
Ord kommer från mina stämband.
Ord som kommer från mitt hjärta.
Ord som fått mig att känna sånn smärta.

Jag vill skrika ut så att alla hör.
Skrika tills rösten sakta försvinner och till slut dör.
Det ska eka mellan bergsväggarna, eka mina ord.
Så att barnen i afrika hör som knappt har mat på sina bord.

Jag vill riva ner mina tapeter och ta bort allt som du rört vid.
Ta bort trappan, sängen och allt som du stog bredvid.
Man säger att med tiden läker alla sår.
Så nu skiter jag i det här och går.

Jag behöver inte längre dig i mitt liv.
Du har fått mig att se mig ur ett annat perspektiv.
Jag ser mig som svag och inte samma kvinna.
Förut var jag stark men du fick min självkänsla att försvinna.

Skriven av Emilia Moa Blomqivst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0