Livet som packades ner i den kvadratmeter stora väskan

Nu sitter jag här och skriver igen.
Det var ett tag sen, ja faktist ganska längesen.

Klockan är 4 på natten och det börjar bli ljust.
Sitter och tänker på vad som hände, när jag blev helt förtjust.

Allt slutade innan det ens hann börja.
Men som vanligt blev jag ledsen, började sörja.

Tänder sista cigaretten och kastar iväg paketet.
Röken blåser in genom fönstret, men jag gör det medvetet.

Om några timmar bär jag med mitt liv någon annanstans.
Jag gav dig så mycket mer, så mycket mer än en andra chans.

När du vaknar imorgon kommer det vara lugnt och stilla.
Då är jag någon annanstans, kanske i någon annan villa.

Då fick du som du velat efter alla dessa år.
Om några timmar tar jag med mig väskan ut genom dörren och går.

Du kanske vaknar i morgon av att du hör fotsteg i trappen.
Sen går du ner till köket, på bordet ligger lappen.

Du läser, du inser, dina ögon blir rödsprängda.
Men sen rycker det till och dina mungipor blir förlängda.

Egenskriven,
som vanligt!

Kommentarer
Postat av: Rebeckham

kikar in :)

2011-08-19 @ 05:02:42
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Hanna o

Grym

2011-08-20 @ 22:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0