Sanningen är att utan dig är jag ingenting värt

Att det var sådan här ditt sanna jag var.
Att du inte ger, bara tar.
Alla din ord är lögner, ingenting är sant.
Du är inte lätt att klättra på, du är så brant.

Ignorera mig du, ja gör du så.
Men du får räkna med att ensam på vägen gå.
Du vet att du är allt jag vill ha.
Att allt jag vill är att det ska vara du o jag.

Du har bara ett enda val.
Det är liksom som ett avtal.
Du kan antingen stanna kvar eller gå.
Men tro då inte att allt kan bli som då.

Kan inte allt börja om igen, början på vår romans.
Fast under någon annan tid, någon annan stans.
Där allt är vårt, ingen annans.
Där alla människor kan se all vår glans.

Men du har redan gjort tillräckligt.
Det gick inte särskilt bra, inte så vädligt skickligt.
Men du är min skatt.
Och jag vill inte vara utan dig varken dag eller natt.

Skrivet av mig - Emilia Moa Blomqvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0