Vart tog hoppet vägen

Var gör man när orken tar slut.
När man inte orkar andas in och ut.
När kämpar glöden försvinner.
Då sorgen vinner.
När man inte har någon kraft kvar.
Då ingenting längre är som det var.
När fötterna inte orkar gå.
Vad fan gör man då?
När man har tappat sin livsglöd.
Är det då man ska vara död.
Är det då man ska ta till alkoholen och tabletterna.
Eller använda snöret och putta bort stolen från fötterna.
Och alla peppar, säger kämpa på.
Men tänk så hjälper det inte, man orkar inte gå.
Allt man vill är att man inte vill känna mer.
Vill må bra igen, snälla gud jag ber.
Vad gör man när allt är kasst.
Och det enda man tänker på är att ta hjälp av något vasst.
När man sluter sina ögon kommer det alltid tårar.
Det känns inte som att efter vintrar kommer vårar.
Stigen har suddats ut, har den regnat bort.
Eller tog den slut, var den för kort.
Vad gör man när ingenting hjälper.
När allt är svart och man inte ser.
När tankarna tar över allt.
När inget är bra, allt är kallt.


om någon tror jag skriver det här för
uppmärksamhet eller att jag vill att folk ska
tycka synd om mig så hahahahah,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0